Maksimiteho

175–300 hv

Vääntö

750–1249 Nm

Huipputehokas ja monikäyttöinen traktori nykyaikaisille maatiloille sekä vaativaan urakointiin

Case IH Puma -sarjan viidentoista 140–260 hv:n mallin ansiosta se soveltuu vaativimpiinkin käyttökohteisiin sekä pelto-, urakointi- että karjatalouskäytössä.

Case IH Puman saat lyhyen ja pitkän akselivälin mallina.

  • Lyhyen akselivälin Puma sisältää kolme (150, 165 ja 175) maksimiteholtaan 190–225 hv -mallia.
  • Pitkän akselivälin Puma sisältää viisi (185, 200, 220, 240 ja 260) maksimiteholtaan 225–300 hv -mallia.

Case IH logo

 

 

Kolme monipuolista traktorimallia

Puma X -traktorit

Puma X -traktorimallisto koostuu kolmesta mallista: 140, 150 ja 165, joiden maksimitehot ilman lisätehoa ovat välillä 155–180 hv. Lisätehon kanssa tehot ovat jopa 175–210 hv. Muita malleja hieman kevyemmin varusteltu Puma X on helppokäyttöinen ja kustannustehokas kone nykypäivän maanviljelyyn.

Puma MC -traktorit

Puma MC -traktorimallisto koostuu kahdesta normaalin akselivälin (Puma 150 ja 165) ja kolmesta pidemmän akselivälin (Puma 185–220) mallista. Case IH Multicontroller -käsinojan ja joystickin ansiosta Puma Multicontroller -malleissa kaikki keskeiset käyttötoiminnot on sijoitettu intuitiivisesti kuljettajan ulottuville, jolloin ne ovat nopeasti ja helposti käytettävissä.

Puma CVX -traktorit

Puma CVX -mallisto koostuu kolmesta normaalin akselivälin (Puma 150–175) ja viidestä (Puma 185–260) pidemmän akselivälin mallista. Portaattoman automaattivaihteiston ansiosta Puma CVX -mallit ovat yhtä helposti ajettavia kuin taloudellisiakin, ja ne sopivat kaikenlaisille kuljettajille.

 

TUTUSTU TARKEMMIN OTA YHTEYTTÄ

 

huolto ikoni

 

Case IH -koneiden huolto palvelee lähellä sinua

Kun ostat NHK:lta Case IH -traktorin, saat samalla maanlaajuisen sopimushuoltajien verkoston tuen. Voit olla varma, että koneesi toimii moitteettomasi koko sen elinkaaren ajan. Meiltä saat tilattua myös varaosat ja voiteluaineet helposti ja nopeasti.

Case IH Puma traktori

Case IH Puma -traktorien ominaisuudet

Moottori

Puma-traktorin tehokas 6,7 litran 6-sylinterinen moottori on suunniteltu tuottamaan tehoa ja optimoimaan polttoainetehokkuutta. Stage-luokituksen V mukaiset päästöstandardit saavutetaan patentoidulla ja erittäin tehokkaalla Hi-eSCR-jälkikäsittelyjärjestelmällä. Moottorissa ei ole monimutkaista pakokaasujen takaisinkierrätystä eikä hiukkassuodatinta, vaan pakokaasujen jälkikäsittely tehdään kokonaan moottorin ulkopuolella. 

Puman moottorit täyttävät ympäristölainsäädännön vaatimukset pelkän urean avulla, minkä ansiosta moottori on yksinkertainen, taloudellinen ja kompaktin kokoinen. Moottorin käyntilämpötila on esimerkiksi pakokaasujen uudelleen kierrätystä käyttäviä moottoreita alhaisempi, mikä säästää polttoainetta ja moottorin komponentteja. 

Kierrosautomatiikan avulla voidaan ohjelmoida muistiin 2 eri moottorin kierrosnopeutta, jolloin esimerkiksi voimanottokäytössä kierrosluku pysyy tarkasti kohdallaan kuormituksen muutoksista huolimatta. Laajan vakiotehon alueen ansiosta täysi suorituskyky on käytössä kierrosten laskiessa nimelliskierroksista tasolle 1500 r/min. Voit siis nauttia hyvästä polttoainetaloudesta ilman, että tingit tehokkuudesta. 

Moottorin mahtavan väännön takia ajaminen on mukavan rentoa. Ajonopeus 40 km/h saavutetaan jo kierroksilla 1550 r/min ja 50 km/h kierroksilla 1700 r/min, mikä tuo selvää säästöä polttoainekuluissa ja parantaa ajomukavuutta hiljaisen äänen takia. 

Puma CVX -mallit hyödyntävät automaattista tuottavuuden hallintajärjestelmää (APM), joka auttaa pienentämään polttoaineen kulutusta tarkkailemalla jatkuvasti moottorin kierroksia ja tarvittavaa tehoa. CVX-vaihteisto pitää voimanoton nopeuden tasaisena. Tuloksena on paras mahdollinen tasapaino polttoaineen kulutuksen ja tehon tarpeen välillä. Eco Drive -toiminnolla voidaan säätää moottorin pienintä ja suurinta kierroslukua niin, että moottorin suorituskyky vastaa kulloistakin tehtävää, jolloin polttoaineen kulutus minimoituu.

Vaihteisto

Vaikka Puma X saattaa olla perusmalli, mallisarjan traktoreiden voimansiirrossa ei ole mitään vaatimatonta. Näissä perustason koneissa on SemiPowershift-vaihteisto, jossa on kuusi pikavaihdetta kolmella pykälällä. Kun kyseessä on 40 km/h -traktori, käytettävissä on 18 vaihdetta. Kun kyseessä on 50 km/h tai 40 km/h ECO, on vaihteita 19.

Puma MC -traktoriin on saatavilla joko SemiPowershift (18/19 vaihdetta ja 6 pikavaihdetta) tai PowerShift (18/19 vaihdetta ja kaikki pikavaihteita). 

Puman 6-portainen PowerShift-vaihteisto on suunniteltu luotettavaksi ja yksinkertaiseksi käyttää. Voit valita nappia painamalla vedon katkeamatta 6 vaihdetta kolmella alueella. Myös alueen vaihto sujuu sähköisesti nappia painamalla ilman kytkintä. 

TäysPowerShift-vaihteistolla voit vaivattomasti vaihtaa vedon katkeamatta 18 tai 19 vaihteen välillä ilman kytkimen tai aluevaihteen käyttöä. Ryömintävaihteisto on saatavilla lisävarusteena 

Puma CVX -mallissa on portaaton automaattivaihteisto, joka vapauttaa kuljettajan täydellisesti vaihteiden vaihdosta. Vaihteistossa on lyhyen akselivälin Pumissa kaksi aluetta ja pitkän akselivälin Pumissa neljä aluetta, mutta kaksoiskytkin hoitaa vaihtamisen kuin huomaamatta. 

CVX-vaihteisto varmistaa voimanoton nopeuden pysymisen tasaisena, jolloin tuloksena on paras mahdollinen tasapaino polttoaineen kulutuksen ja tehon tarpeen välillä. Eco Drive -toiminnolla portaaton vaihteisto pystyy saavuttamaan suurimman ajonopeuden tavallista alemmilla moottorin kierroksilla, mikä tarkoittaa merkittävää säästöä polttoaineen kulutuksessa.

Hydrauliikka

Case IH Puman hydrauliikkajärjestelmä on rakennettu käsittelemään raskaimpia työkoneita. Sähköisesti ohjattu ja suljettu kuormantunteva järjestelmä reagoi pienimpäänkin muutokseen kuormituksessa salamannopeasti. Takanostolaitteet pystyvät nostamaan suurimmatkin työkoneet. Järjestelmän ytimessä on tehokas mäntäpumppu, jonka runsas maksimituotto takaa nopean ja tehokkaan käytön. 

Hydrauliikan ja nostolaitteen hallintalaitteet ovat helppokäyttöisiä, ja nostolaitteen ja voimanoton käyttökytkimet on sijoitettu ohjaamon ulkopuolelle lokasuojaan. 

MC- ja CVX-malleissa kuljettaja voi itse valita, mikä hallintavipu ohjaa mitäkin hydrauliventtiiliä. Saatavilla on myös mekaaniset hydraulilohkot, joiden säätö on monipuolista ja käyttö helppoa.

Nostovoima

Nostolaitteet Puma 150–175-malleissa kykenevät nostamaan 8257 kg, kun taas isommat mallit Puma 185–260 suoriutuvat 10463 kg:n nostosta. Painavimpienkaan työkoneiden käyttö ei ole ongelma.

Voimanotto

Case IH Puma MC- ja CVX-malleissa 150–175 on vakiovarusteena takavoimanoton nopeudet 540, 540E, 1000 sekä 1000E rpm. Malleissa 185–240 vakionopeudet ovat 540E/1000, mutta lisävarusteena on tilattavissa myös 4-nopeuksinen voimanotto 540/540E/1000/1000E rpm. 

Voimanoton pehmeä käynnistys lisää voimanoton vääntömomenttia vähitellen, mikä suojaa sekä traktoria että työkoneita. 

Voimanoton suunnittelussa on pyritty eliminoimaan voimansiirron hävikki ottamalla voimanoton käyttövoima suoraan vauhtipyörältä. 540E- ja 1000E -voimanotolla saavutetaan haluttu voimanoton nopeus alle 1600 r/min moottorin kierroksilla, mikä säästää polttoainetta ja vähentää ääntä.

Ohjaamo ja varusteet

Tilava ja hiljainen ohjaamo on käyttäjien toiveiden mukaan suunniteltu ja hallintalaitteiden sijoittelussa sekä käytössä on kiinnitetty paljon huomiota työergonomiaan. 

Multicontroller-käsinojassa traktorin toiminnot on ryhmitelty loogiseksi, hallintaa helpottavaksi kokonaisuudeksi. A-pilariin keskitetty mittaristo on koko ajan näkökentässä, ja se pitää kuljettajan ajan tasalla traktorin toiminnoista yhdellä vilkaisulla. Solakka rungon muotoilu ja suuret lasipinnat tarjoavat erinomaisen näkyvyyden joka suuntaan. Erinomaiset istuimen säädöt takaavat parhaan ajomukavuuden kaikissa olosuhteissa. Myös apukuljettajalle löytyy oma reilun kokoinen pehmustettu istuin turvavyöllä. 

MC- ja CVX-malleissa vakiovarusteina mm. ergonominen kyynärnoja ja Multicontroller-hallintakahva, ohjaamon jousitus, ilmastointilaite, muhkea ilmaistuin, takalasin pyyhin ja -pesin sekä LED-työvalot.

Tehdaslisävarusteiden esimerkkejä:

  • Pakokaasujarru 
  • Lämmitettävä tuulilasi ja peilit 
  • Automaattinen ilmastointi 
  • Automaattiohjaus ja täysi päisteautomatiikka 
  • Etunostolaitteet ja voimanotto 
  • Etu- ja takakamera 
  • Kustomoitu väri (lokasuojat, konepelti ja katto)

Löydä sopiva ratkaisu asiantuntijamme avulla

Pyydä lisätietoja, yhteydenottoa, tarjousta tai vaikkapa kone-esittelyä!